تعمیر گیربکس x6

گارانتی یک ساله

BMW X6، یک SUV چهار درب با طراحی کوپه مانند که قدرت، عملکرد و تجمل را ارائه می دهد. مدل 2010 تا سال 2013 وارد بازار ایران شد. در این مطلب به معرفی این خودرو می‌پردازیم و تعمیر گیربکس X6 را بررسی خواهیم کرد.

تعمیر گیربکس x6

معرفی خودرو X6

پیشرانه‌ها: موتور این خودرو شش سیلندر خطی 3.0 لیتری توئین توربو با 300 اسب بخار قدرت و 300 پوند فوت گشتاور یا 4.4 لیتری توئین توربو V8 با 400 اسب بخار قدرت و 450 پوند فوت گشتاور است.
گیربکس: یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک با شیفترهای پدال و حالت اسپرت که با شرایط رانندگی و سبک تطبیق می یابد در این خودرو گنجانده شده است.
سیستم چهار چرخ متحرک: یک سیستم استاندارد xDrive که قدرت را بین محورهای جلو و عقب بر اساس کشش و دینامیک رانندگی توزیع می کند نیز از ویژگی‌های بارز این خودرو است.
پکیج M Performance: یک بسته اختیاری نیز در x6 وجود دارد که خروجی هر دو موتور را با 15 اسب بخار قدرت و 30 پوند فوت گشتاور افزایش می‌دهد. این پکیج سیستم تعلیق، فرمان و اگزوز اسپرت‌تر را اضافه می‌کند و ظاهر بیرونی و داخلی را با نشان‌های M، اگزوزهای کرومی مشکی، خط سایه بهبود می‌بخشد. تریم، سرپوش آنتراسیت و پدال های فولادی ضد زنگ نیز دیگر ویژگی‌های پکیج M است.

گیربکس X6

گیربکس BMW X6 2013 یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است که تعویض دنده های نرم و اسپورت را ارائه می دهد. با این حال، برخی از مالکان برخی از نقاط ضعف گیربکس این خودرو را گزارش کرده اند، نظیر:

  • لرزیدن یا تکان خوردن در هنگام شتاب گیری یا کاهش سرعت، هنگامی که گیربکس داغ است اتفاق می‌افتد. این مشکل ناشی از توربوهای دوقلو یا مبدل گشتاور باشد.
  • تعویض دنده با تاخیر و با ضربه شدید به خصوص از دنده یک به دوم. این مشکل ممکن است به دلیل سطح پایین روغن گیربکس، کثیف بودن فیلتر گیربکس، فرسوده شدن صفحات کلاچ یا شیر برقی معیوب باشد.
  • چراغ هشدار گیربکس یا روشن شدن چراغ موتور را بررسی کنید. این خطا نشان دهنده مشکل در ماژول کنترل گیربکس، سنسورها، سیم کشی یا نرم افزار باشد.
  • اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، باید BMW X6 2013 خود را برای تشخیص و تعمیر نزد یک مکانیک واجد شرایط ببرید. نادیده گرفتن این مشکلات ممکن است منجر به آسیب بیشتر و تعمیرات پرهزینه در آینده شود.

تعمیر گیربکس X6

همان طور که گفته شد در صورت بروز هرگونه مشکل نیازمند مراجعه به تعمیرگاه و تعمیر گیربکس اتوماتیک خواهید بود. تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک فیکس خودرو واقع در غرب تهران خدمات تعمیر گیربکس X6 را یک سال یا 20 هزار کیلومتر گارانتی می‌کند.