تعمیر گیربکس هایلوکس

تعمیر گیربکس تویوتا هایلوکس

تویوتا هایلوکس یکی از وانت‌های پرطرفدار و محبوب بازار ایران و جهان است. در این مطلب قرار هست به این موضوع بپردازیم که تویوتا هایلوکس 2016 چه مشخصات فنی دارد و تعمیر گیربکس هایلوکس چه زمانی اتفاق می‌افتد. با ما همراه باشید تا در مورد این موضوع بپردازیم.

تعمیر گیربکس هایلوکس
نمای روبروی هایلوکس

درباره تویوتا هایلوکس مدل 2016

تویوتا هایلوکس یکی از معروف ترین و جان سخت ترین خودروهای وانت یا پیکاپ جهان است. مدل 2016 این خودرو وارد بازار کشور شد و به لطف مشخصات فنی خوب و توان آفرود توانست به فروش خوبی دست پیدا کند. علاوه بر آن این خودرو مورد توجه ارگان‌ها نظامی در سراسر جهان نیز می‌باشد.

مشخصات فنی هایلوکس

هایلوکس با پیشرانه‌های متعددی از جمله بنزینی 4 سیلندر 2 لیتری، 6 سیلندر 4 لیتری، دیزلی 2.5 لیتری توربوشارژ و پیشرانه‌های اینترکولر 3 لیتری می‌باشد. این خودرو در عرض 12 ثانیه به سرعت 100 کیلوکتر بر ثانیه می‌رسد. که عملکرد متوسطی را نمایش می‌دهد. پیشرانه این خودرو با تویوتا پرادو وارداتی یکسان است.

از نقاط ضعیف این خودرو میتوان به عملکرد ضعیف در تست تصادف و کسب تنها 3 ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ اشاره کرد. تویوتا پس از این تست تغییراتی در ایمنی این خودرو ایجاد کرد و موفق به اخذ 5 ستاره ایمنی شد. با این حال نسخه وارداتی به کشور همان نسخه ابتدایی با 3 ستاره ایمنی می‌باشد.

تعمیر گیربکس هایلوکس
هایلوکس با برخورداری از گیربکس AT توانایی آفرود بالایی دارد.

گیربکس هایلوکس

تویوتا هایلوکس با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک روانه بازار شده است. نوع اتوماتیک آن 6 سرعته AT می باشد که از طریق محور عقب و یا چهارچرخ قدرت موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. سیستم چهار چرخ متحرک (4WD) تویوتا هایلوکس که وارد کشور شده است و به عنوان نسل هشتم این خودرو معروف است به صورت برقی تنظیم می‌شود و قفل مرکزی ندارد.

مزایای گیربکس AT هایلوکس

رانندگی با گیربکس های اتوماتیک AT یا Automatic Transmission بسیار راحت و بی دردسر است. این گیربکس عملکرد بهتری نسب به گیربکس های DCT و AMT را دارند. انتقال قدرت مناسب، سر و صدای کمتر، رانندگی نرم و تعویض دنده های روان باعث می شود که این نوع گیربکس انتخاب بهتری برای شما باشد. از جهت دیگر این نوع گیربکس‌ به مراتب استهلاک کمتری نسب به جعبه دنده‌های DCT و CVT دارند.

معایب گیربکس AT هایلوکس

از معایب این مدل از گیربکس می‌توان به توان مصرفی بالا اشاره کرد. این موضوع باعث می‌شود که هایلوکس اتوماتیک عملکرد ضعیف تری نسبت به نوع دنده ای و گیربکس های دبل کلاچ داشته باشد. همچنین مصرف سوخت و هزینه ساخت بالاتر از دیگر نقاط ضعف این خودرو محسوب می‌شود.

نمای داخلی تویوتا هایلوکس
نمای داخلی هایلوکس اتوماتیک

خرابی‌های متداول گیربکس هایلوکس

  • کاهش شتاب
  • لرزش خودرو
  • سر و صدای زیاد
  • تاخیر در تعویض دنده
  • عدم حرکت خودرو
  • ضربه در هنگام تعویض دنده

مواردی که در بالا نام برده شد جزو شایع ترین خرابی‌ها در گیربکس های اتوواتیک می‌باشند. مشاهده هر کدام از موارد نیازمندی به تعمیر گیربکس هایلوکس اتوماتیک را نشان می‌دهد.

تعمیر گیربکس هایلوکس

تعمیر گیربکس هایلوکس یکی از خدماتی است که توسط تعمیرگاه فیکس خودرو ارائه می‌ گردد. تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروهای سواری می‌بایست با تعهد و گارانتی صورت پذیرد. از این جهت که استفاده از اجناس نامرغوب و یا کم بودن تجربه و دانش فنی ممکن است باعث بروز خرابی های متعدد در جعبه دنده شود.