Borgward transmission repair

تعمیر گیربکس بورگوارد

یکسال یا 20,000 گارانتی

همانطور که در مطلب تعمیر گیربکس اتوماتیک توضیح داده شد، تعمیر گیربکس بورگوارد و عیب یابی گیربکس بورگوارد را جدی بگیرید! در این مطلب که حاصل سال‌ها تجربه متخصصان فیکس خودرو در حوزه گیربکس می‌باشد، تلاش شده است تا بهترین محتوا برای شما فراهم شود. دقایقی با ما همراه باشید.

سیستم انتقال قدرت (یا گیربکس اتوماتیک که بخشی از سیستم انتقال قدرت است) و موتور خودرو از جمله مهمترین مواردی هستند که باعث می شود خودرو شما از حرکت بایستد. اگر گیربکس اتوماتیک و موتور خودرو عملکرد مناسبی نداشته باشند ، خودرو شما توان حرکت ندارد. توجه به این موضوع از این جهت بسیار حائز اهمیت است که در صورت بروز مشکلات جرئی در گیربکس اتوماتیک با عیب‌یابی صحیح از خرابی‌های بزرگتر و مهم تر جلوگیری خواهید کرد و در هزینه‌ تعمیر گیربکس بورگوارد صرفه جویی کنید. با فیکس خودرو همراه باشید.

موارد زیر از نشانه های خرابی در گیربکس اتوماتیک بورگوارد است:

  • سطح پایین روغن گیربکس
  • رنگ و شرایط روغن گیربکس
  • نشتی روغن گیربکس
  • لغزش در هنگام حرکت
  • تاخیر زیاد در موقع حرکت
  • روشن شدن چراغ گیربکس
  • صدای ناله، زوزه و سوت گیربکس
  • بوی سوختگی از گیربکس
  • حالت اضطراری گیربکس (معمولا گیر کردن در دنده 3)
  • کم شدن شتاب خودرو

سوالات متداول گیربکس اتوماتیک

حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک بورگوارد به چه معنایی می باشد ؟

در زمانی که خودرو دچار نقص فنی می‌شود، کامپیوتر گیربکس دستور می‌دهد تا گیربکس به حالت دنده 3 منتقل شود، تا فشار کمتری به گیربکس وارد شود و از خرابی های بیشتر جلوگیری کند. از طرفی راننده از این موضوع آگاه شود و خودرو رو به تعمیرگاه منتقل کند.

لرزش خودرو هنگام حرکت بورگوارد ناشی از چیست ؟

لرزش خودرو در بعضی مواقع علتی غیر از خرابی گیربکس دارد مثل، خرابی در دسته موتور یا خرابی در پلوس. اما موارد دیگر نظیر بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچ‌ها می تواند علت مهم دیگری باشد. بکسواد زمانی رخ می‌دهد که صفحه کلاچ بین فلایویل ودیسک کلاچ بلغزد.

چرا گیربکس بورگوارد گاز هرز می‌خورد ؟

علت اصلی گاز هرز مشکل در کلاچ خودرو می باشد. علیت این خرابی کم بودن و یا نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچ‌ها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچ‌ها به وجود می‌آید.

چرا گیربکس بورگوارد زوزه می‌کشد ؟

صدای زوزه گیربکس می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله تیز شدن دنده‌ها (مجموعه دنده سیاره‌ای و دنده‌های دیفرانسیل) به خاطر کارکرد بالا و فشار روغن می باشد. زوزه کشیدن گیربکس در خودروهای نو معمولا به علت کیفیت ذاتی گیربکس است. علت دیگر کیفیت بد مونتاژ و در نهایت عدم درگیری صحیح سطوح چرخ‌دنده‌ها با یکدیگر است.

چرا گیربکس بورگوارد تقه می‌زند ؟

علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک ناشی از ایراد برقی است. این ایراد در valve body (که به اصطلاح به آن ساعت گیربکس می‌گویند) باعث برهم خوردگی استاندارد فشار روغن گیربکس می‌شود. در بعضی خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس می‌تواند عامل دیگری در تقه گیربکس باشد.

چرا گیربکس بورگوارد خلاص می‌شود ؟

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک به معنی خارج شدن از D و قرار گرفتن در حالت N می‌باشد. مواردی مثل خرابی دنده‌های گیربکس، بریدن دنده پمپ روغن (اویل پمپ) خراب شدن توربین، هرز شدن پلوس، نداشتن روغن در گیربکس می‌باشد.

سرویس دوره ای روغن گیربکس اتوماتیک بورگوارد شامل چه مواردی می باشد ؟

سرویس دوره ای شامل بازدیدروغن ، تعویض روغن و تعویض فیلتر گیربکس اتوماتیک می باشد. که در شرایط استاندارد باید هر 20 هزار کیلومتر تا 30 هزار کیلومتر باید انجام شود.

برخی خودروهای تعمیرشده در تعمیرگاه فیکس خودرو